Na Zachodzie bez zmian Iwo Zmyślony Sztuka Coraz częściej mówi się o potrzebie pisania na nowo historii nowoczesności z uwzględnianiem narracji, które do tej pory były pomijane. Tate Modern czy MoMA sukcesywnie rewidują własną politykę kolekcji oraz własną pozycję wobec globalnej historii. Jak im się to udaje?
FLANEUR KULTURALNY: Gilbert i George Rozmowa z Gilbertem i George'em Sztuka „Zazwyczaj artyści i inteligencja są przeciwko wszystkiemu. My tacy nie jesteśmy. Opowiadamy się za pewnymi rzeczami, nie przeciwko nim” – mówią Gilbert i George, brytyjscy artyści, w rozmowie z „Flaneurem kulturalnym”
Brytyjskie wystawy Mirosława Bałki Anna Ready Sztuka W obu wystawach Bałka zmierzył się z ważnymi i bliskimi mu tematami: w „How it is” – z mistyką ciemności i światła, z wyobrażeniem stanu przejścia, a w „Topography” – z rolą pamięci i zacierającymi się śladami historii. Jako dodatkowe wyzwanie potraktował samą formę
Mirosław Bałka w Tate Modern Karol Sienkiewicz Sztuka Najnowsza praca Mirosława Bałki w londyńskim Tate Modern łączy sprzeczności. Przyciąga tysiące widzów, nie dogadzając popularnym gustom